SEO - жизненоважен за бизнеса днес!

15 Август 2013

Преди десет години SEO беше напълно предсказуем и относително достъпен дигитален маркетингов канал. Тогава господстваше един принцип на оптимизацията: уеб сайтовете да са  препълнени с ключови думи и уникално съдържание. Естествено, ефектът от тези усилия беше отлично класиране в резултатите на търсещите машини. Тогава "играта" с  алгоритмите на търсачките беше все още относително лесна, благодарение на методи като регистриране на сайтовете в директории, създаването на релевантно и уникално съдържание, както и използването на похватите на „сивата шапка“ за придобиване на платени линкове, рекламни банери и др.

 

Летоброенето в SEO - преди и след Панда и Пингвин.

Всичко можеше да продължи по старому, ако не бяха най-новите промени в алгоритмите на търсещите машини, които вдигнаха значително летвата пред SEO специалистите.  Ъпдейтите Панда (възнаграждава сайтове, които доставят висококачествено, оригинално и задълбочено съдържание) и Пингвин (наказва сайтове за наличието на съмнителни беклинкове) определено са нещо добро за потребителите. Те гарантират, че само най-подходящите,   уважавани и отговорни сайтове са възнаградени от Google с добро класиране в SERP. Тези най-нови актуализации буквално „убиват“ традиционния подход за  евтини и нискокачествени SEO кампании. Със сигурност бъдещите промени ще затвърдят тази тенденция, тъй като Google и Bing ще използват все по-фин спектър от филтри, за да доставят на потребителите качествено съдържание. За някои маркетолози това е много добра новина. SEO вече започва с програмирането на сайта, които трябва да е „seo confortable website“, от голямо значение вече е наличието на инфраструктура като хостинг, natural back links, както и собствен IP адрес. Сайтът трябва да е програмиран с бързо действие на скриптовете, да има добра лингвистична постройка, search engine friendly url, домейн с ключова дума. Утвърдените и признати марки, които наистина предлагат уникално и полезно съдържание,  ще доминират в SERP, ще спечелят трафик и взаимодействие с потребителите си, което естествено ще доведе до установяване на стабилни позиции в интернет пространството.

 

 Във фокуса на SEO днес попада изключително сложна комбинация от създаване на съдържание, on site оптимизация, структуриране, разпределение, авторството и социализация. С една дума, това е скъпо начинание, което отнема време. SEO често е недостижимо за малкия бизнес. Това от своя страна означава, че разходите за SEO могат да бъде оправдани само за по-големи компании.

 

Тук трябва да кажем няколко думи и за конкурентите на SEO – мобилните устройства. Все повече от потребителите на смартфони във Великобритания  влизат в Интернет през своето устройство. Търсенията в световната мрежа чрез мобилни устройства са се увеличили с  500% само в рамките на две години. Но в резултатите на търсачките доминират не само SEO, a  платените реклами, гарнирани с потребителски мнения, карти с местоположение и т.н., които обаче струват в пъти повче от SEO.

  В контекста на консуматорството, продукти като Google Nowсъс сигурност ще променят  традиционното поведение на търсене в световната мрежа, тъй като хората са мързеливи и стават все по-мързеливи в това отношение. Ето защо нововъведения като доставка на хранителни продукти по домовете и поръчка с едно кликване са толкова успешни. Но не забравайте, че когато потребителите искат да имат избот при своето търсене,  SEO е вашият инструмент те да Ви намерят.

 

 Положителното в случая е, че всички тези фактори все пак могат да бъдат използвани като трамплин за успех на SEO. Защото срещу всеки бизнес, който реши да се съсредоточи върху платените медии или офлайн маркетинга, ще се изправи друг играч, който прави нещо иновативно и творческо, със стремеж за успех в дългосрочен план. А това е невъзможно без прилагането на ефективните методи и техники на SEO. 


Назад